Huiswerk te maken voor de tweede bijeenkomst.
Het wordt daar aan de muur opgehangen en ieder wordt verzocht er wat van te vinden en hoe dat gebeurt merk je nog.
Tijdens de eerste bijeenkomst zijn wat mogelijkheden aan gegeven waardoor leerlingen wellicht zo zichzelf in het werk willen jagen dat de resultaten duidelijk BETER zijn en liefst ook aantoonbaar BETER worden. Dat kan dus inhouden dat leerlingen bijvoorbeeld zelf in hun werk gaan roeren en mogelijke zwakke plekken er veranderen.. Een 6 wordt een 7, of een 9 wordt een 10 En zelfs een 10 kan nog beter gemaakt worden.......
Aantoonbaar in je opzet wordt ook dat niet JIJ dat alles doet, maar dat jij de leerling zo gek krijgt dat deze dat zelf doet....
De vaardigheden om eigen werk te willen leren
verbeteren (noem het het willen SCOREN als
tegenhanger van een voldoende halen) is de achterliggende rode draad in
jouw aanpak, waar jij als het ware lijkt niets meer te doen..
(niets is minder waar!!) ..
Immers haast AL de (v-)aardigheden van de docent die hij nodig heeft zou de
leerling als het ware zelf moeten (willen) doen of kunnen doen voor dat de
docent er aan te pas komt.......
Waarom kijkt een leerling bijvoorbeeld niet eerst
zelf het werk na voor hij het inlevert?
Waarom komt de leerling niet met een gefundeerd voorstel voor een cijfer en moet
de docent dat doen?
Waarom vragen de leerlingen het altijd maar terwijl ze zelf moeten leren zoeken
en vinden?
Beschrijf eens op één A4 eenzijdig getypt een werkvorm die je zou kunnen toepassen waar de docent iets MINDER of NIET doet en waardoor de leerling vaardigheden leert en oefent waarmee resultaten zijn te verbeteren, en waar SCOREN gestart wordt
Je mag ook meerdere ideeën maken, telkens op een A4 getypt en achterop je naam.
Er valt een fles wijn te verdienen!