De trekstang.

De stang kan recht zijn of met een dubbele bocht/knik als er hoogte verschil moet worden overbrugd. En afhankelijk van de combinatie zijn er diverse lengtes.

Inclusief materiaal is de prijs , meestal wat afhankelijk van de type aansluitmogelijkheden van de getrokken auto.

De prijs hangt een beetje af van het type auto en het gewicht en  er is een ONGEREMDE trekstang mogelijk als de trekauto het gewicht van de mee te voeren auto  MAG  trekken, en er is een GEREMDE uitvoering als dat gewicht hoger is.

De aansluitpunten zelf  (dus 'in' en aan de mee te voeren auto) zijn soms heel gemakkelijk aan te brengen (b.v. bij het oude model  Fiat 500, of een oude Mini), maar soms is het heel wat meer werk, omdat er een klein subframe gemaakt moet worden en dat neemt wel wat tijd in beslag... 
Soms is het 'redelijk' simpel en bij b.v. een SMART is dat een 2 uurtjes werk ongeveer.  En als je meehelpt ..........

Een LANDROVER die meegenomen moet worden is een een MG midget of een  Bugatti T 35 wordt het snel meer. En als je meehelpt ..........

Een geremde versie is aanzienlijk duurder, vooral omdat daar en het remgebeuren  en moet worden gemonteerd en afgesteld  EN  in/aan de trekstang EN  in/aan  de mee te nemen auto

Meestal zitten de aansluitpunten voor de trekstang  zo ver mogelijk vooraan, net onder de bumper, zodat je ze niet ziet en bij montage van de trekstang niet helemaal onder de auto hoeft te kruipen.

Bij de trekstang is tevens leverbaar  een kentekenplaathouder met lampen zoals die geleverd wordt door  b.v. BREZAN of HALFORDS (rond de 39 euro). (Een KENTEKEN plaat hoeft er niet extra op, daar de mee te voeren auto er al een heeft)

Voor vele  combinaties is ook een trekstang te maken. Denk b.v. aan een kleine auto (zoals een SMART)  achter een camper. Maar dan moet je wel met die kleine auto eerst langskomen, want het is  niet dat je met lijm een trekstang even aan de bumper 'plakt'..
Op bestelling maken we een geremde trekstang voor wat zwaardere auto's. Dit alles in overleg met de eigenaar en liefst zonder boren en lassen  aan de getrokken auto.

Bij een Fiat 500,  600, 850 en 133 en daarvan afgeleide modellen zit het ongeveer zo aan de auto vast

Een trekstang voor een Fiat 500 en een Fiat 126  vormen de basis han onze hobbystart

Trekstang. Zonder beperkingen haast is de auto (fiat 500 acher een Volvo  mee te nemen

Renault Juvaquatre aan de trekstang Fiat 850 aan de trekstang

Langskomen in Muiden (vlak bij Amsterdam) , een kop koffie drinken en e.e.a. even bekijken kan altijd. Een tweede kop koffie kan ook en misschien met stroopwafel zelfs....

De trekstang past in bijvoorbeeld een fiat 500  en thuis  onder bijvoorbeeld de trap.

De trekstang is binnen 5 minuten te monteren aan de ogen die -zonder boren of beschadigen- aan de auto semi blijvend worden gemonteerd.

 

   
TREKSTANG  HOME <___ Terug naar