Een
reactie van gebruikers met wat plaatjes:

----------------------
 |
Beste Ronald, Wij zijn vorige jaar zoals Ronald al aangaf ook met
de trekstang naar Italië gegaan en door Duitsland,
Zwitserland en Italie heen gereden. We hadden wel de
nodige aandacht onderweg.In Duitsland zijn wij door
de politie in een file gefotografeerd. We waren aan
het wachten datwe dus ook aan de kant werden
gehaald, maar dat gebeurde niet. Bij de Italiaanse
grenspost zijn we wel aan de kant gehaald. Ze maakte
(was wat lastig te achterhalen want ze spreken
echtgeen woord Engels of wat anders dan Italiaans)
een probleem van dat wij niet het kentekenvan ons
voorste auto (de trekkende) auto ook op de Fiat 500
of op de lichtbak hadden.Dat de Fiat 500 zelf een
kenteken heeft maakt daarbij niets uit. We mochten
dat echter verderop verhelpen met een kartonnetje
achter het raampje van de Fiat. Verder hebben wij geen problemen gehad onderweg.
In Duitsland hebben wij met de trekstang ook harder
dan 80 km gereden, gemiddeld zo´n 100 tot 110 km
zonder problemen. Hopelijk heb je wat aan deze info. Trekstang is
inderdaad een ideaal ding voor zulke afstanden.Wij
zagen het ook niet zitten om anders naar Italie te
gaan met de Fiat zelf en bij een aanhanger komt al
weer meer kijken (voor ons Rijbewijs E halen, ruimte
in de garage en de kosten voor het huren of kopen
van autoambulance).
Groetjes en succes,
Guido en Sonja
--------
|
 |
 |
Verzekering:
Goedemorgen R.
We hebben navraag gedaan bij de verzekering
v.w.b. de trekstang.
Interpolis ziet de auto met trekstang als
een aanhangwagen dus in geval van schade is
alles gedekt volgens verzekering, mits de
aanhanger mee verzekerd is op de polis.
Het maakt dus niet uit of je een trekstang
of een aanhangwagen gebruikt.
Ik denk dat Gert vandaag langskomt voor de
trekstang voor onze fiat 500 op te halen.
Met groeten,
N de V.
---------
|


Op 26 juli zijn wij om 9 uur, met de trekstang van
dhr. Maaskant met een Citroen Mehari naar Frankrijk
getogen.
Had aanvankelijk wel twijfels maar.... alles is echt
fantastisch gegaan. Het is wel nodig je stuur een
beetje "vast" te zetten met een elastiek of zo,
anders wiebelt dat erg. In Nederland en België
keurig 80km gereden. In Frankrijk mag je harder dus
hebben we ook wel 100 gereden, gaat prima.
Maar over het algemeen toch kalmpjes aan gedaan. We
waren in 10 uur over, waar we anders 7,5 uur
over doen. Dat is dus heel netjes. In Nederland
hadden we bekijks van de politie op afstand, niks
aan de
hand. In België en Frankrijk keek niemand naar ons
om. We reden op zwarte zaterdag, maar al die Fransen
waren al vertrokkken met het gevolg dat we de weg
praktisch voor ons alleen hadden !Ik had wel voor een vertaling gezorgd van het
epistel van het expertisecentrum verkeer en vervoer
PIVM Apeldoorn.
Je moet toch voorbereid zijn, nietwaar !?!!!
Meneer Maaskant, hartelijk dank voor alle goede
zorgen, en de triangel opklapbaar maken was een
fantastisch idee. Mijn nylonkousjes zijn in ieder
geval heel gebleven, want ik hoefde nu niet onder de
auto te kruipen. Geweldig.... dus dank, dank, dank.
p.s.
In België aangekomen, was de eerste stop. Alles even
controleren natuurlijk. Moest een moeilijke bocht
maken en kijk in achteruitkijkspiegel of alles goed
gaat. Zie wat ik voorheen niet kon zien .... de elektrodraad van het verlichtingspaneel schuurde
langs het voorwiel, was van de motorkap gegleden.
Bijna geheel doorgesleten. Wel even schrikken
natuurlijk.
Heb er even tape omheen gewikkeld (wat ik natuurlijk
bij mij had, ja en wat al niet nog meer) en
gelukkig deed hij het nog.......
---------
 |
 |
Hoi Ronald,
We zijn weer terug in België, na een 'mammoet-tocht'
naar de Ukraine, in deze 3 weken ong. zo'n 6300km
afgelegd.
Ten eerste nog ENORM bedankt voor de trekstang, wat een
uitvinding zeg !!!
We hebben de fiat126 bij een kleine autokomis in
Katowice gekocht, vanaf daar is het ong. 1200km rijden
naar ons huis in Belgie. Het autootje heeft de hele
weg als een blok achter onze Volvo V40 gelegen. Als je
de bochten zoals een trucker aansnijdt voel je niet eens
dat er nog een 'Maluch' achter bengelt.
We hebben een rode fiat126 van 1999 op de kop kunnen
tikken, en dit bleek zeker niet makkelijk meer te zijn.
De 'gouden-tijden' w.b.t. fiatje126's lijken in Polen
voorbij te zijn.
Het autootje heeft 100.000km gereden, een beetje moe
zoals jij het noemt, maar verder ziet hij nog goed in de
lak, nieuw uitlaatje, nieuwe bandjes,natuurlijk hier en
daar wat roest maar daar kunnen we wel wat aan doen. We
hebben er 1200 zloty voor moeten neerleggen (ong. 360
euro) wat een redelijke prijs is voor wat wij gezien
hebben op het internet. Onze conclusie was wel dat het
vrij moeilijk is en zeker moeilijker zal gaan worden om
iets 'supers' te vinden als je niet de juiste contacten
daar hebt, niet vloeien Pools spreekt, of niet altijd
alla minuut ter plaatse kunt zijn voor een koop.
We hebben bijna 3 dagen in Polen gezocht, en moeten
concluderen dat we niet veel keus hebben gehad. Bij de
gewone 'autokomis' in Polen hebben we bijna geen fiatjes
gezien, na het opengaan van de grens tussen polen en
duitsland, zo'n 2 jaar geleden, is er een enorme import
van 2dehands auto's, de fiatjes hebben hierdoor bij de
mensen in Polen de 'schroot-status' gekregen, iedereen
wil een geimporteerde west-europeese auto rijden!
Daarentegen zie je er gelukkig nog steeds genoeg op de
weg rijden.
We hebben ook nog de zondagochtend-automarkt in Gliwice
bezocht, hier staan iedere zondag zo'n 2000 2dehands
auto's. Een paar jaar geleden bestond de helft van de
auto's daar nog uit fiatjes (is ons verteld), nu hebben
we er welgeteld 3 gezien, op de 2000! We hebben op die
markt daar zelfs Belgen gezien die hun schroot-auto's
voor woekerprijzen probeerden te verkopen hahaha. Een
heel interessante automarkt trouwens, zullen we in de
toekomst zeker vaker naar toegaan (voor fiatjes
natuurlijk!)
We hebben ook vele internet-advertenties gebeld om een
afspraak proberen te maken. Dit viel erg tegen, we
werden gewoon niet vertrouwd, ondanks dat mijn vriendin
de mensen in het Pools/Ukrains aansprak. In het algemeen
stonden de mensen ons heel gek aan te kijken, daar waar
de meeste dure/grote/nieuwe/westerse auto's richting
Polen worden versleept, probeerden wij een 'stuk-schrot'
te kopen, ze snapten er werkelijk niets van die Polen,
hahahaha.
Tussen al dat zoeken door hebben we zelf een fiat500
getraceerd, ONVOORSTELBAAR!, een hele mooie witte, mijn
Elena was gelijk verkocht. Toen ik de prijs zag heb ik
haar onder dwang in de auto geduwd en ben met piepende
banden weggereden (je weet als vrouwen iets mooi vinden
dan moet je oppassen hahaha), het fiatje500 moest 15.000
zloty kosten. Dit omgerekend is ong. 4500 euro!
Het is onvoorstelbaar wat wij in deze 3 weken hebben
meegemaakt, ook de trekstang was erg in de
belangstelling, op de Pools/Duitse grens werden wij door
de Poolse Politie/Militairen aan de kant gezet, NIET om
te kijken of het allemaal legaal was wat wij deden maar
om te kijken hoe de trekstang-constructie werkte en waar
wij deze gekocht hadden! Op een gegeven moment lagen er
zelfs 3 agenten onder de 'Maluch'. Ook mijn Nederlandse
nationaliteit/paspoort, Elena's Ukrainse nationalitiet/paspoort
en onze Belgische woonplaats + auto, zorgde voor veel
verwaring bij de controles van de politie onderweg
hahaha, ze snapten er werkelijk niets meer van. Het werd
er alleen maar gekker op nadat we achter onze auto ook
nog de poolse-nationale-trots, de Fiat126, hadden
geknupt. Iedere keer werd ons gevraag wat wij in
godsnaam met die fiat gingen doen? Mijn vriendin ieder
keer glimlachend antwoorden: 'dat is mjin
lievelingsauto, daar ga ik in Belgie mee rijden !'
Al met al toch een geslaagde rit, we zullen volgend jaar
zeker weer de overtocht per auto naar de Ukraine
proberen, en zullen ZEKER in Polen weer kijken wat de
Fiat 126 daar doet.
Eerst maar eens beginnen met deze 'rijklaar' maken!
groeten,
Maykel en Elena
--------------
Nog een mooi
POOLS avonduur lezen toen daat een auto met trekstang
opgehaald werd?
KLIK HIER
Boven
Renault Quatre
---------
 |
Beste ,
Het is inmiddels al weer enkele maanden
geleden dat we in Rivoltella (Italie) als
walvissen naar de trekstang stonden te
kijken omdat deze niet over de kogel van
onze trekhaak paste. Na diverse pogingen de
activiteiten maar gestaakt en zonder 500
terug naar Nederland gegaan. Enkele weken
later na een telefoontje langs jullie
werkplaats gereden, waar ik gastvrij werd
ontvangen met koffie en uitleg over al
jullie activiteiten. Na kontrole (ging dus
echt niet over de kogel) kreeg ik een nieuwe
trekstang ditmaal geen gebogen model maar op
verzoek een een gelast exemplaar. Inmiddels
zijn we weer naar Rivoltella (bij Verona)
geweest met de bedoeling de Fiat dit
keer wel mee terug te nemen.
Vorige week terug gekomen met 500, de reis
is prima verlopen. We hebben over een
traject van 1210 km ongeveer 16 uur gereden
in 2 dagen. 1e dag 700 km 2e dag 500
km alles rustig aan dus. Voor vertrek
beugels vastgezet aan de bladveren, deze
bleken na aandraaien van de M 10 niet strak
om de bladveer geklemd, dit bleek echter
geen bezwaar. De stang was snel gemonteerd,
daarna op jullie advies een spin van
het stuur naar de stoel gespannen. Tijdens
de eerste proefrit draaide de voorwielen van
de 500 niet voldoende mee. |
 |
Vervolgens de spin eraf gehaald, daarna
nogmaals een proefrit draaide zonder spin
veel beter, lag zeer rustig op de snelweg
tot 100 maximaal 110 km.
De reis via Basel over de 61 is zeer spoedig
verlopen, wel stukken last gehad van sneeuw
en ijzel waardoor snelheid moest worden
aangepast. Aan de grens vroeg de douane of
de 500 in Italië is gekocht, niet het geval
dus. Verder polizei op de vluchtstrook uit
nieuwsgierigheid een stukje gelijk met ons
opgereden, niet aangehouden.
Bijgaand een aantal foto's van een prima
verlopen reis mede door de slimme vinding
van jullie
Groetjes
G en N de V |

 |
-------- |
 |
|
|
Wil je meer lezen over een auto achter je
camper?
>>
KLIK HIER
<<
Een erg leuke en informatieve CAMPERSITE
en..
aardige mensen |
 |

Nou
die LOL heb ik vandaag ook gehad, hoor!!!
Een
bekijks dat ik had met die trekstang!!!
Geweldig!!! Helemaal stoer!!!
't
Werkt letterlijk en figuurlijk als een trein! No
problemos et allos gehad met rijden.
Wel
een beetje moeite gehad om die beugels er een
beetje netjes onder te krijgen, aangezien ik
niet ècht onder dat autootje paste en de
verkopende partij een jup met héle schone handen
was èn bleef!
Volgende keer op een paar blokken loop ik alles
nog wel ff goed na...
Misschien rij ik binnenkort 'es een keertje bij
je langs (voor m'n eigen gemoedsrust, please!),
ben er nl. niet helemaal zeker van of ik die
beugels wel helemaal op de juiste plek op die
bladveren heb gezet, vandaar...
Nu
lekker slapen, want het was toch allemaal wel een
beetje spannend vandaag.
Nogmaals
heel hartelijk bedankt!
|