Ervaringen en Foto TREKSTANG  HOME

Een reactie van  gebruikers  met wat plaatjes:

Hallo R,
Een berichtje uit Delfzijl, een beetje laat, maar de vakantie was ook laat (1 Oktober weer thuis gekomen).
Ik had je beloofd een paar foto's te sturen van de camper bus tezamen met de Smart op een leuke locatie. Je wil niet weten hoeveel moeite dat heeft gekost. Maar ik stuur jouw twee foto's van de combinatie op het zuid puntje van Corsica.

Smart mee aan de trekstang naar Corsica

Smart mee naar Corsica aan de trekstang wachtend voor de haven Bij een van de foto's  zie je nog aan de rechterkant de stad Bonifacio, gebouwd op de witte rotsen. Als je de foto inzoomt kun je het goed zien.
De andere wat onduidelijker foto is genomen in de haven van Genua, waar we in de rij moesten staan voor inscheping naar Corsica.
De reis is fantastisch gegaan, geen politie aanhoudingen, geen lastige vragen van de douane dus een mooie rustige reis gehad.
Wel hebben we ontzettend veel aandacht gekregen van de mensen onderweg en van de campinggasten. Anderen hebben veel foto's van onze combinatie gemaakt.
Dus misschien zie je ons nog ergens terug in een of ander magazine.
Vriendelijke groet en nogmaals bedankt,
 Martin en Martha .
Smart mee aan de trekstang zonder problemen

----------------------

Beste Ronald,
Wij zijn vorige jaar zoals Ronald al aangaf ook met de trekstang naar Italië gegaan en door Duitsland, Zwitserland en Italie heen gereden. We hadden wel de nodige aandacht onderweg.In Duitsland zijn wij door de politie in een file gefotografeerd. We waren aan het wachten datwe dus ook aan de kant werden gehaald, maar dat gebeurde niet. Bij de Italiaanse grenspost zijn we wel aan de kant gehaald. Ze maakte (was wat lastig te achterhalen want ze spreken echtgeen woord Engels of wat anders dan Italiaans) een probleem van dat wij niet het kentekenvan ons voorste auto (de trekkende) auto ook op de Fiat 500 of op de lichtbak hadden.Dat de Fiat 500 zelf een kenteken heeft maakt daarbij niets uit. We mochten dat echter verderop verhelpen met een kartonnetje achter het raampje van de Fiat.
Verder hebben wij geen problemen gehad onderweg.
In Duitsland hebben wij met de trekstang ook harder dan 80 km gereden, gemiddeld zo´n 100 tot 110 km zonder problemen.
Hopelijk heb je wat aan deze info. Trekstang is inderdaad een ideaal ding voor zulke afstanden.Wij zagen het ook niet zitten om anders naar Italie te gaan met de Fiat zelf en bij een aanhanger komt al weer meer kijken (voor ons Rijbewijs E halen, ruimte in de garage en de kosten voor het huren of kopen van autoambulance). 
Groetjes en succes,   Guido  en Sonja

--------

Verzekering:

Goedemorgen R.
We hebben navraag gedaan bij de verzekering v.w.b. de trekstang.
Interpolis ziet de auto met trekstang als een aanhangwagen dus in geval van schade is alles gedekt volgens verzekering, mits de aanhanger mee verzekerd is op de polis.
Het maakt dus niet uit of je een trekstang of een aanhangwagen gebruikt.
Ik denk dat Gert vandaag langskomt voor de trekstang voor onze fiat 500 op te halen.
Met groeten,
N de V.                                             ---------

Mehari mee aan de trekstang

Mehari mee naar Frankrijk aan de trekstang

Op 26 juli zijn wij  om 9 uur, met de trekstang van dhr. Maaskant met een Citroen Mehari naar Frankrijk getogen.
Had aanvankelijk wel twijfels maar.... alles is echt fantastisch gegaan. Het is wel nodig je stuur een beetje "vast" te zetten met een elastiek of zo, anders wiebelt dat erg. In Nederland en België keurig 80km gereden. In Frankrijk mag je harder dus hebben we ook wel 100 gereden, gaat prima.
Maar over het algemeen toch kalmpjes aan gedaan. We waren in 10 uur over, waar we anders 7,5 uur over doen. Dat is dus heel netjes. In Nederland hadden we bekijks van de politie op afstand, niks aan de hand. In België en Frankrijk keek niemand naar ons om. We reden op zwarte zaterdag, maar al die Fransen waren al vertrokkken met het gevolg dat we de weg praktisch voor ons alleen hadden !Ik had wel voor een vertaling gezorgd van het epistel van het expertisecentrum verkeer en vervoer PIVM Apeldoorn.
Je moet toch voorbereid zijn, nietwaar !?!!!
Meneer Maaskant, hartelijk dank voor alle goede zorgen, en de triangel opklapbaar maken was een fantastisch idee. Mijn nylonkousjes zijn in ieder geval heel gebleven, want ik hoefde nu niet onder de auto te kruipen. Geweldig.... dus dank, dank, dank.

p.s.
I
n België aangekomen, was de eerste stop. Alles even controleren natuurlijk. Moest een moeilijke bocht maken en kijk in achteruitkijkspiegel of alles goed gaat. Zie wat ik voorheen niet kon zien .... de elektrodraad van het verlichtingspaneel schuurde langs het voorwiel, was van de motorkap gegleden. Bijna geheel doorgesleten. Wel even schrikken natuurlijk.
Heb er even tape omheen gewikkeld (wat ik natuurlijk bij mij had, ja en wat al niet  nog meer)  en gelukkig deed hij het nog.......

---------

Fiat 126  mee uit het oostblok met een trekstang

Hoi Ronald, 
We zijn weer terug in België, na een 'mammoet-tocht' naar de Ukraine, in deze 3 weken ong. zo'n 6300km afgelegd. 
Ten eerste nog ENORM bedankt voor de trekstang, wat een uitvinding zeg !!!
We hebben de fiat126 bij een kleine autokomis in Katowice gekocht, vanaf daar is het ong. 1200km rijden naar ons huis in Belgie. Het autootje heeft de hele weg als een blok achter onze Volvo V40 gelegen. Als je de bochten zoals een trucker aansnijdt voel je niet eens dat er nog een 'Maluch' achter bengelt. 
We hebben een rode fiat126 van 1999 op de kop kunnen tikken, en dit bleek zeker niet makkelijk meer te zijn. De 'gouden-tijden' w.b.t. fiatje126's lijken in Polen voorbij te zijn.
Het autootje heeft 100.000km gereden, een beetje moe zoals jij het noemt, maar verder ziet hij nog goed in de lak, nieuw uitlaatje, nieuwe bandjes,natuurlijk hier en daar wat roest maar daar kunnen we wel wat aan doen. We hebben er 1200 zloty voor moeten neerleggen (ong. 360 euro) wat een redelijke prijs is voor wat wij gezien hebben op het internet. Onze conclusie was wel dat het vrij moeilijk is en zeker moeilijker zal gaan worden om iets 'supers' te vinden als je niet de juiste contacten daar hebt, niet vloeien Pools spreekt, of niet altijd alla minuut ter plaatse kunt zijn voor een koop.
 
We hebben bijna 3 dagen in Polen gezocht, en moeten concluderen dat we niet veel keus hebben gehad. Bij de gewone 'autokomis' in Polen hebben we bijna geen fiatjes gezien, na het opengaan van de grens tussen polen en duitsland, zo'n 2 jaar geleden, is er een enorme import van 2dehands auto's, de fiatjes hebben hierdoor bij de mensen in Polen de 'schroot-status' gekregen, iedereen wil een geimporteerde west-europeese auto rijden!  Daarentegen zie je er gelukkig nog steeds genoeg op de weg rijden.
 
We hebben ook nog de zondagochtend-automarkt in Gliwice bezocht, hier staan iedere zondag zo'n 2000 2dehands auto's. Een paar jaar geleden bestond de helft van de auto's daar nog uit fiatjes (is ons verteld), nu hebben we er welgeteld 3 gezien, op de 2000! We hebben op die markt daar zelfs Belgen gezien die hun schroot-auto's voor woekerprijzen probeerden te verkopen hahaha. Een heel interessante automarkt trouwens, zullen we in de toekomst zeker vaker naar toegaan (voor fiatjes natuurlijk!)
 
We hebben ook vele internet-advertenties gebeld om een afspraak proberen te maken. Dit viel erg tegen, we werden gewoon niet vertrouwd, ondanks dat mijn vriendin de mensen in het Pools/Ukrains aansprak. In het algemeen stonden de mensen ons heel gek aan te kijken, daar waar de meeste dure/grote/nieuwe/westerse auto's richting Polen worden versleept, probeerden wij een 'stuk-schrot' te kopen, ze snapten er werkelijk niets van die Polen, hahahaha.
 
Tussen al dat zoeken door hebben we zelf een fiat500 getraceerd, ONVOORSTELBAAR!, een hele mooie witte, mijn Elena was gelijk verkocht. Toen ik de prijs zag heb ik haar onder dwang in de auto geduwd en ben met piepende banden weggereden (je weet als vrouwen iets mooi vinden dan moet je oppassen hahaha), het fiatje500 moest 15.000 zloty kosten. Dit omgerekend is ong. 4500 euro! 
 
Het is onvoorstelbaar wat wij in deze 3 weken hebben meegemaakt, ook de trekstang was erg in de belangstelling, op de Pools/Duitse grens werden wij door de Poolse Politie/Militairen aan de kant gezet, NIET om te kijken of het allemaal legaal was wat wij deden maar om te kijken hoe de trekstang-constructie werkte en waar wij deze gekocht hadden! Op een gegeven moment lagen er zelfs 3 agenten onder de 'Maluch'. Ook mijn Nederlandse nationaliteit/paspoort, Elena's Ukrainse nationalitiet/paspoort en onze Belgische woonplaats + auto, zorgde voor veel verwaring bij de controles van de politie onderweg hahaha, ze snapten er werkelijk niets meer van. Het werd er alleen maar gekker op nadat we achter onze auto ook nog de poolse-nationale-trots, de Fiat126, hadden geknupt. Iedere keer werd ons gevraag wat wij in godsnaam met die fiat gingen doen? Mijn vriendin ieder keer glimlachend antwoorden: 'dat is mjin lievelingsauto, daar ga ik in Belgie mee rijden !'
 
Al met al toch een geslaagde rit, we zullen volgend jaar zeker weer de overtocht per auto naar de Ukraine proberen, en zullen ZEKER in Polen weer kijken wat de Fiat 126 daar doet.
Eerst maar eens beginnen met deze 'rijklaar' maken!
 
groeten,
Maykel en Elena                                --------------

Nog een mooi POOLS avonduur lezen toen daat een auto met trekstang opgehaald werd?
 KLIK HIER

Renault Quatre aan de trekstang

Renaul quatre aan de trekstang


Boven Renault Quatre

---------

Beste ,
Het is inmiddels al weer enkele maanden geleden dat we in Rivoltella (Italie) als walvissen naar de trekstang stonden te kijken omdat deze niet over de kogel van onze trekhaak paste. Na diverse pogingen de activiteiten maar gestaakt en zonder 500 terug naar Nederland gegaan. Enkele weken later na een telefoontje langs jullie werkplaats gereden, waar ik gastvrij werd ontvangen met koffie en uitleg over al jullie activiteiten. Na kontrole (ging dus echt niet over de kogel) kreeg ik een nieuwe trekstang ditmaal geen gebogen model maar op verzoek een een gelast exemplaar.  Inmiddels zijn we weer naar Rivoltella (bij Verona) geweest met de bedoeling de Fiat dit keer wel mee terug te nemen.
Vorige week terug gekomen met 500, de reis is prima verlopen. We hebben over een traject van 1210 km ongeveer 16 uur gereden in 2 dagen. 1e dag 700 km 2e dag 500 km alles rustig aan dus. Voor vertrek beugels vastgezet aan de bladveren, deze bleken na aandraaien van de M 10  niet strak om de bladveer geklemd, dit bleek echter geen bezwaar. De stang was snel gemonteerd, daarna op jullie advies een spin van het stuur naar de stoel gespannen. Tijdens de eerste proefrit draaide de voorwielen van de 500 niet voldoende mee.

 Vervolgens de spin eraf gehaald, daarna nogmaals een proefrit draaide zonder spin veel beter, lag zeer rustig op de snelweg tot 100 maximaal 110 km.
De reis via Basel over de 61 is zeer spoedig verlopen, wel stukken last gehad van sneeuw en ijzel waardoor snelheid moest worden aangepast. Aan de grens vroeg de douane of de 500 in Italië  is gekocht, niet het geval dus. Verder polizei op de vluchtstrook uit nieuwsgierigheid een stukje gelijk met ons opgereden, niet aangehouden.
Bijgaand een aantal foto's van een prima verlopen reis mede door de slimme vinding van jullie 
Groetjes
G en N de V

--------

Een geremde trekstang

   

Wil je meer lezen over een auto achter je camper?

>> KLIK HIER <<

Een erg leuke en informatieve CAMPERSITE en..
aardige mensen

 

 

Hoi Ronald,

 

Nou die LOL heb ik vandaag ook gehad, hoor!!!

 

Een bekijks dat ik had met die trekstang!!! Geweldig!!! Helemaal stoer!!!

't Werkt letterlijk en figuurlijk als een trein! No problemos et allos gehad met rijden.

 

Wel een beetje moeite gehad om die beugels er een beetje netjes onder te krijgen, aangezien ik niet ècht onder dat autootje paste en de verkopende partij een jup met héle schone handen was èn bleef!

Volgende keer op een paar blokken loop ik alles nog wel ff goed na...

Misschien rij ik binnenkort 'es een keertje bij je langs (voor m'n eigen gemoedsrust, please!), ben er nl. niet helemaal zeker van of ik die beugels wel helemaal op de juiste plek op die bladveren heb gezet, vandaar...

 

Nu lekker slapen, want het was toch allemaal wel een beetje spannend vandaag.

 Nogmaals heel hartelijk bedankt!

 Groetjes,

C. R.
Hallo R
We hebben vandaag proef gereden het gaat grandioos en hadden veel bekijks
Hartelijke groeten H.

Beste Ronald,
 
Eindelijk vandaag een mooie zonnige dag en het moment om een testritje te maken met de smart gekoppeld aan de camper , en............ glorieus met vlag en wimpel geslaagd , slalom en kort draaien geen enkel probleem en qua trekkracht voel ik absoluut geen verschil (130pk) .
De trekstang is zeer snel en makkelijk aan te koppelen en doet zijn werk prima ,
 
 

prachtige creatie ,nogmaals proficiat .De lichtbalk ben ik bezig aan ‘t verkleinen , hij zal op de achteruit gemonteerd worden  en wordt dus ingekort , maar ik zal  je wel enkele detailfoto’s toe zenden .Bijgevoegd enkele foto’s van het span die je kunt gebruiken, indien je wenst, voor je marketing.

 
Nog de beste groeten,
 
P  De S
 

 

   
   
TREKSTANG  HOME <___ Terug naar